Snart ny vecka

Jag kan inte sova än. Sambon ligger brevid mig och sover förfullt, kissen också. Men jag är inte trött än. 

Idag har vi pysslat en hel del hemma. Vi har byggt lite på en möbel till katterna (visar bild när den är klar), städat, diskat och så har jag flyttat runt lite tavlor och annat som jag redan tröttnat på. Jag har börjat inse att jag är en sån person som tröttnar fort på både klädesplagg och inredningsdetaljer. Då är det bra att ge nytt ljus till prylarna, genom att flytta på dom så man kan se dem och uppskatta dem på nytt! Samma sak med kläder, att hitta nya kombinationer eller användningsområden är guld! 

Därför är det också så kul att kunna bygga eller skapa egna saker som man kan uppskatta på ett helt annat sätt än vad man gör med sånt som man köper färdigt. Som t.ex. den här kattmöbeln, den kommer bli helt unik och det känns bra redan nu att kunna göra något själv. Och dessutom görs den mestadels av material som vi haft sen innan, vi återbrukat alltså mycket material som vi haft till andra möbler/saker som vi inte längre har användning av. Tummen upp för det! 👍 

Förutom bygget och pysslandet hemma har vi faktiskt inte gjort så mycket mer än att bara umgås, sambon och jag. Och katten, såklart. Haha! Påtal om katt, så går vi in i sista veckan som kattägare till en katt. På lördag flyttar nästa lilla pys in. Längtar, med lite skräckblandad förtjusning, för hur ska det gå med Ozzy och den nya katten?! Känner jag Ozzy rätt som jag antar vill ha en kompis, eller kommer han bli olycklig? Ja, vi får se hur det går. Men jag TROR faktiskt att han saknar en kompis... Håller tummarna för att det är så. Vi får helt enkelt vänta och se. Ozzy är en snälm katt så jag tror att han kommer hantera det bra, sen får vi se hur den andra kissen reagerar. Nytt hem och nya individer.

Jaja, nog om det. 

Nu tror jag faktiskt att jag ska försöka sova. Sommarjobbet är slut, nu är det dags att ta tag i studierna igen! Bäst att vara någelunda utvilad imorgon. 

God natt! 

Lisette Kepp

det är väldigt skönt att få gjort något själv också istället för att gå och handla :)

Hoppas du fick lite sömn tillslut.

2015-08-25 / 11:02:36
URL: http://lajsette.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback