New nails

God förmiddag! :) Jag fortsätter blogga om kategorin skönhet. Jag vill nämligen visa er hur funa mina naglar blev när jag lackade dem i förrgår (och dom är lika fina idag). Jag har köpt hem några nya produkter som jag hört mycket gott om. Ni ser alla produkter på översta bilden. 
 
Först använde jag mig av en Dip-in Nail Polish Remover för att rengöra naglarna får gamla nagellacksrester, efter det tvättade jag händerna. Sedan målade jag på ett lager med ett lack som heter Scratch No Soft Nails (jag har väldigt tunna och sköra naglar, så jag tänkte att jag skulle testa den här produkten och se om de kanske kan bli lite starkare). Jag lät nagellacket torka ordentligt innan jag gjorde nästa steg, måla på den färg jag ville ha. Den är gången blev det en ny fin röd nyans som heter Hot Hibiscus från IsaDora (jättefin färg). Jag lät lacket torka i ca 60 sekunder, innan jag sprayade på ett lätt lager av Quick Dry (som ska göra att nagellacket torkar fort (och den funkar superbra). Jag väntade sedan ett par minuter innan sista lagret med lack åkte på. Då i form av Seche Vite, ett topplack som ska göra att lacket håller längre och blir starkt och snyggt! 
 
Resultatet blev riktigt snygga och faktiskt aningens starkare naglar, men det beror nog på att jag har så många lager lack på nageln. Jag hoppas dock att mina naglar ska bli lite starkare efter ett tags användning av Scratch No Soft Nails. Återkommer om det!
 
Alla produkter utom sprayen är köpta på Kicks. Sprayen är köpt på H&M.
 
Ett tips: Dip-in Nail Polish Remover, den måste alla prova som målar sina naglar! Så himla smidig och lätt att använda. Man doppar bara ner fingret i svampen som är i burken och gnor runt, och vips så är lacket borta! Suuuuuper lätt. Inga mer flaskor och bomull här inte. :)
Trackback