TAG - My Christmas

1. Pepparkakor eller lussebullar? Hmm, pepparkakor gillas men även lussebullar (utan russin).
2. Skumtomtar eller knäck? Skumtomtar.
3. Ischoklad eller marsipan? Ischoklad.
4. Köttbullar eller prinskorvar? Köttbullar.
5. Julkorv eller julskinka? Om jag måste välja så säger jag julskinka, men jag äter inte så mycket av det...
6. Lax eller sill? Inget.
7. Revbensspjäll eller Janssons Frestelse? Janssons.
8. Paradis eller Alladin? Paradis.
9. Sylta eller pastej? Pastej. 
10. Glögg eller julmust? Julmust.
11: Rödbetssallad eller dopp i grytan? Rödbetssallad.
12. Ris a la malta eller risgrynsgröt? Risgrynsgröt.
13. Äpplemos eller senap? Äpplemos, men har man det på julbordet?!
14. Hemma eller borta? Jag har aldrig firat jul hemma, så jag får väl säga borta. Men så snart jag får kids kommer det bli hemma.
15. Utomlands eller Sverige? Sverige, for sure.
16. Ge eller få? Både och. Jag älskar paket, men också att få ge paket med önskat innehåll till familjen.
17. Mysteriet på Greveholm eller Dieselråttor och sjömansmöss? Say what?! Vad är Dieselråttor och sjömansmöss? Hahaha. Jaja, Mysteriet på Greveholm då. 
18. Chokladkalender eller paketkalender? I år blir det ingen kalender alls... :(
19. Plastgran eller äkta? Äkta, men har haft både och. Förra året hade vi en äkta, men fasen hittade barr ändra fram till midsommar i lägenheten trots flertalet städningar :D
20. Arne Waise eller Ernst? Arne.
21. När vill du att första snön ska falla? Gärna runt den 20 december, och försvinna till början på januari (om man fick välja).
22. Har du någonsin haft en grön gräsmatta på julen? Ja, för ofta, de senaste åren...
23. När tycker du att det är dags att pynta? För min del så blir det lite adventspyntning till första advent, och resten runt 20 december. 
24. Finns det något du vill ha mindre av denna julen? Stress.
25. Vilket färgtema tycker du passar bäst på julen? Rött, vitt, grönt, guld & silver <3
26. Kan du komma på något negativt med julen? Prestationsångesten som infinner sig för många. Paketen är inte det viktigaste, utan att träffas och äta gott kommer man långt med.
27. Blir du oftast mättad när julen är slut eller vill du ha mer jul? Ja, väldigt mättad.
28. Vad brukar framkalla mest stämning på julen/december? Julpynt, snö, julmusik och dofterna.
29. Leker du i snön, åker pulka eller bygger snögubbar? Nej inte på äldre dagar, haha.
30. Vilken är din favorit julfilm? Hahaha, en klassiker är "Ett päron till farsa firar jul".
31. Klär du dig fint på julen? Ja, det gör jag. 
32. När öppnar du dina julklappar? Ett på morgonen med sambon och resten på kvällen med släkt och familj.
33. Julönskning? Ett presentkort hos frisören, en tunnare morgonrock och mystofflor.
34. Vilken är din favoritjullukt? Jag vet inte, finns så många härliga lukter. Saffran, all julmat, stjärnanis mm.
35. Vad heter din/dina favoritjullåtar? Last Christmas
36. Gör du snögubbar? Nej.
37. Favoritjulkalender? Ingen aning, har inte tittat på särkskilt många (minns inte de gamla från när man var liten heller direkt).
38. Konstigaste julklappen? Tror inte att jag har fått någon konstig julklapp.
39. Vad är viktigast på julen? Familjen.
40. Hur är din jul? Tyvärr har den oftast varit ganska stressig, då man ska hinna med flera ställen på samma dag. Men i år hoppas jag på att spendera hela dagen hos mamma med hennes sambo och familjen. 
 
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback